۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۲

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

سود ارز ترجیحی به جیب دلالان می‌رود

سود ارز ترجیحی به جیب دلالان می‌رود

مشهد ـ رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: موافق حذف ارز ترجیحی هستم زیرا سود این ارز به جیب دلالان می‌رود و به دست تولیدکننده نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان در مشهد، با بیان این‌که لازم است بودجه کشور به‌صورت استانی توزیع شود، اظهار کرد: در این صورت ظرفیت هر استان مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در صورت انجام این طرح، استاندار و شورای برنامه‌ریزی استان تصمیم خواهند گرفت که این بودجه بنا بر ظرفیت‌های موجود در استان در کدام محل مصرف شود تا بازدهی بیشتری داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان این‌که بهتر است دولت بودجه‌ها را بین استان‌ها توزیع کند، خاطرنشان کرد: اصل بودجه را مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کند اما تقسیم بودجه توسط دولت انجام می‌شود که بهتر است بودجه بین استان‌ها توزیع شود.

وی به برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی در مشهد اشاره کرد و گفت: وجه مشترک برگزاری همه نمایشگاه‌ها در کشور، نمایش ظرفیت‌های بالای ایران در عرصه‌های مختلف علمی و فناورانه است.

نیک‌بین اضافه کرد: عملیاتی شدن و افزایش توان و ظرفیت تولید در داخل در کنار حمایت از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند مانع واردات کالاهای تولید شده در داخل شود.

وی با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه‌ها سبب اتصال صنعت با علم و در نهایت کاهش هزینه تولید می‌شود، یادآور شد: خراسان رضوی ظرفیت کافی برای تولید خوراک دام و تولیدکنندگان استان توانایی واردات نهاده دامی را با قیمت مناسب دارند و فقط باید دولت موانع تولید را از این مسیر بردارد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: موافق حذف ارز ترجیحی هستم زیرا سود این ارز تنها به جیب دلالان می‌رود و به دست تولیدکنندگان نمی‌رسد.

کد خبر 5371388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha